maj 6, 2010
Bessmann Køkkener
Vi har kigget rundt omkring – bl.a. hos Bessmann, der også reklamerer her på sitet. De har en stor udstilling med produkter, der umiddelbart virker som fornuftig kvalitet. Surfen på nettet (primært tyske fora) om deres mærker Nolte og Pronorm giver ikke noget negativt produktindtryk. Er der nogle, der har erfaringer med dem (pris, kvalitet, levering, montering osv.)??
Bessmann Har i Tyskland ry for at være noget af det ypperste inden for køkkener. Har flere tyske venner som har investeret i et af deres køkkener. De går begge op i design og kvalitet og kiggede også på Bulthaup. Ved dog ikke hvorfor det lige blev Bessmann og ikke Bulthaup som jo også er super flot.
Undskyld !!! Troede du skrev Eggersmann Køkkener – Pinligt.
Nolte er så vidt jeg ved et mellemklasse køkken som Invita og Svane er det i DK.
Jeg har købt dele af mit køkken ved Bessmann (granitplade, overskab, opvaskemaskine, vask og armatur). Priserne er en lidt højere end IKEA, hvor jeg købte underskabe. Efter Bessmann havde været og montere deres dele fortrød jeg lidt at jeg ikke bare havde købt det hele dernede.
Deres priser er helt fornuftige, især Blanco vaske og Siemens hvidevarer er det billigste jeg har set.
Stor anbefaling herfra
Hej Christian
Det lyder jo særdeles betryggende. Vi arbejder stille og roligt videre med dem.
Det tog noget tid, inden der var nogle herinde, der meldte sig med erfaringer. Tak for det Christian!
Jeg kan varmt anbefale Bessman!!! Vi havde fået tilbud fra 3 køkkenfirmaer på stort set samme køkken:
tilbuddene lød
1 – 140.000 (uden hvidvarer)
2 – 200.000 (inkl. hvidvarer)
3 – 180.000 (inkl hvidvarer)
Bessmann – 150.000 (inkl hvidvarer for ca. 40.000) – og utrolig god, venlig og kreativ betjening – kreativt i den forstand at sælgeren kom med fremragende ideer som vi brugte.
Jeg kan ikke generelt kommenterer på Bessmann,men ud fra hvad man læser på deres hjemmeside er det interessant:
‘Vi parallelimporterer alt fra Tyskland og det er grunden til at vi kan tilbyde meget konkurrencedygtige priser.’ Der linkes til Siemens.dk – men produkterne findes ikke fra SiemensDK, yderligere kan man heller ikke købe til Bessmann priser uden at købe køkken.
‘granit til laminatpriser’ FLOT – det må være de dyreste laminatplader i DK :-))
Bordplader leveres fra tyskland af tyskehåndværkere – meget spændende løsning……..not!
Generelt er det spændende at være forbruger,men den form for markedsføring jeg har set indtil nu er vist lige lovlig kreativ – men når man selv er i branchen er man selvfølgelig også endnu mere kritisk.
De ‘kvikke’ kan selv se sig for i køkkenbranchen.
Blot for at tilføje at vi nu har købt køkken nr.2 fra
Bessermann Køkken.2010 bestemte vi efter nøje vurdering
ud fra 3 tilbud, at købe hele pakken med amatur og
Siemens hvidevarer.Vi blev glædeligt overrasket over hvor
nemt det gik med montagen,der var ikke noget der manglede,
og alt var tilpasset,selv hullerne til grebene var udført.
Der var ingen tvivl hos os, da vi skulle vælge nyt køkken til vort fritidshus 2011,det skulle også være et Bessermann
køkken med den flotte finnish og de gode solide detaljer.
Vi er også fuldt ud tilfredse med vores køb hos Bessmann.
Havnede lidt tilfældigt i deres udstilling i Fredericia og fik med det samme fin betjening. Sælger var her 2 gange og kom med ide til noget helt nyt.
Vi har selv monteret og glæder os over indretning og kvalitet hver dag.
Helt sikkert en forretning, der kan anbefales.
hej
Vi har købt Bessmann køkken i januar i år. Nu er den klar til brug. Det var den bedste valg, man kan træffe. Super kvalitet, spændende løsninger, SUPER betjening, super tilbehører og finish. Vi har prøvet alle danske forhandler: HTH- kedeligt, begrænset udvalg,kedelige borplader og låger, JKE- forholdvis dyrere end Bessmann, samt begrænset udvalg af boreplader, Vordinborg- dårlig oplevelse, Svane- begrænset udvalgt i forhold til Bessmann, Invita- dyrt, NettoLine-ikke tilfredsstillende kvalitet og løsninger for rimelig penge, men betjening har levet op til forventninger,Kvik – desværre kedeligt og begrænset udvalg, men prisniveauet er tilsvarende kvaliteten,m.m. Fra alle disse forhandler har vi fået tilbud, men Bessmann har været den bedste og deres sælger Lars har været inspirerende, behjælpsom og tålmodig hele vejen igennem. Næsten alt kan lade sig gøre. Vores boreplade og låger kom frem i Bessmanns katalog for 2011, derfor havde de demm ikke i butikken. Det har heller ikke været et problem. Vi fik alle de prøver( i brugbare størrelse) med hjem, så længe vi havde behov for det. Vi kunne skrive en lang historie om
at handle hos Bessmann er en god oplevelse. Man betaler rimelige penge for kvalitet og spændende løsninger.
Hejsa
Vi har købt et køkken hos Bessmann Køkkener og kan kun giver de varmeste anbefalinger.
Servicen er i top og de er meget behagelige at tale med, ikke noget med stress og jag.
Håber I finder lige det køkken I står og mangler 🙂
Bessmann har totalt smadret vores køkkendrøm. Intet har fungeret. Fra den dag vi betalte har forløbet været dybt kritisabelt. ALT har sejlet. Vi står nu med et køkken i en forkert højde. Bord pladen måtte skiftes. Sokler passer ikke og falder af. jeg kunne blive ved. Monteringen trak flere måneder ud. Bessmann vil intet ansvar tage. Svaret fra Bessmann er: Mange andre er tilfredse og ‘en kendt studie vært har netop købt produktet’
Vi har lagt op til forlig. Intet hørt. Nu køre vi gennem vores advokat. Er I intresseret i at høre mere kan jeg kontaktes på 21 69 34 37 Mv Ole Graversen
Vi vil altid bestræbe os på at løse evt. fejl og mangler så hurtigt som overhovedet muligt, men er også bevidste om at der er mennesker, der er umulige at gøre tilfredse…
Mvh. Lars…
Hej Lars Godt at høre fra dig -) Du skulle være vendt retur for 5 uger siden. Du skulle bl.a. svare mig på: Hvordan vil du fikse de sokler hvor der er frit udsyn mellem sokkel og Køkken elementer ? hvordan vil du ordne de fuger der på amatør basis er smurt ud for at udligne forskel mellem bordblade og vindue. Der var bestilt fra starten til at være i niveau. Det var et key point! Hvad blev der af svaret på den stift du skulle undersøge, måske var en mulighed for at udbedre en skade? Hvad blev der af de penge du skulle levere retur for side stykker i skuffer du efter 3. aftale og forsøg ikke fik monteret ? Så hvis det er umuligt at gøre mig tilfreds? Så kunne du starte med at overholde vores aftaler. Dette er kun et udpluk af de sidste 6 måneder. Lars vi har været igang siden april! Vi har ikke noget færdigt køkken! Du har selv medgivet mig, at i dette forløb, er alt det der kunne gå galt gået galt!Levering, montering,Tidsplan(lovning om oprydning osv. alt var spredt over hele køkken og stue- Vi måtte selv rydde op, Vi så jer igen efter 1,5 mdr. Grunden var, at du havde målt sokkel højden forkert! sokler på 6 cm istedet for 11,5 forkert inventar i køkkenskuffer osv. Men det springer I fra nu! jeg har ovnikøbet været nød til at stille op i jeres forretning for at få dig i tale! Jeg har en forløbs beskrivelse fra vi startede samtidig har jeg fra sidst vi mødtes en liste med 15 punkter du har skrevet under på skulle bringes i orden! Nogle er lykkedes! Men du kom ikke i mål! Hvorfor gjorde du det ikke færdigt? Vi indgik efter lang tids bøvl en aftalem om at det kunne/skulle du bringe på plads! At skyde den hen på at jeg er en umulig kunde? jeg betalte 117000,- den dag jeg skulle. Du har ikke leveret det vi aftalte! I har argumenteret med at ‘I fik en ny bord plade” Det havde I ikke fået af andre køkken firmaer’ Kære lars den plade du havde leveret var forkert skåret både i følge aftale og tegning! For at få sagen færdig har jeg forslået jer at I refundere 17.000,- så jeg kunne få lavet vores køkken færdigt på egen hånd da jeg ikke har tillid til jer længere. De vil I ikke, så nu køre vi sagen gennem en advokat og aktivt på nettet.
Hvis der er nogen der gerne vil se vores køkken eller høre vores køkken historie er I meget velkommen til at komme og få et kik så kan I vurdere om vi er umulige kunder! I kan kontakte mig på 21 69 34 35 Mv Ole Chr. Graversen
Herunder har jeg sat et udklip ind af Bessmanns køkkenprogram ind: Kontakt mig meget gerne igen på 21 693437 hvis du vil vide mere.
Bessmann Køkken program:
Vi ser vore kunder som venner Og vi vil gøre alt for, at venskabet fortsætter også efter købet.
Kommentar: Siden vi betalte har service og opfølgning været stortset ikke eksisterende : Køkkenet er stadig ikke færdigt.
Vi har tillid til vore kunder Ved køb af køkken hos os har du vist os din tillid, og derfor forlanger vi ingen forudbetaling.
Kommentar: vi forudbetalte inden momteringen. Det skulle vi ikke have gjort. Så betal for gud skyld ikke før det er færdig monteret. Så reklamen med at der ikke forudbetales passer ikke !
Klar prispolitik
Den rigtige pris første gang. Vi gør ingen forskel. Alle får den samme pris og behandles ens.
Kommentar: Vi fik prisen banket ned. Så ovenstående stemmer ikke overens med virkeligheden
Åbendhed er strarten på alt
Vi fejer ikke noget ind under tæppet, men analyserer kundens behov og forsøger altid at give det mest optimale tilbud naturligvis med vore mest aktuelle priser.
Et køkken er en stor investering, som kræver, at begge parter har tillid til hinanden.
kommentar: Tilliden blev brudt efter at Bessmann i flere omgange ikke overholdt de indgåede aftaler om levering, meldte ikke tilbage på forespørgsler osv.
Klare aftaler
Ved køb af et køkken, aftaler vi straks en fast levering- og montagedato. Kun sådan undgår vi overraskelser.
Kommentar: Intet fungerede Bessmann havde målt sokkel højden forkert. Det betøæd at alle elementer blev læsset af i vores spist stue pakket ud pap smidt på gulvet store fodspor overalt. der gik 1,5 mdr. inden vi så Bessmann igen. Den dag vi så skulle være så heldige at få vores køkken, blev montørens søn kørt ned af en bus i Tyskland. Forfærdeligt naturligvis. Da det så endeliug skulle være blev de 8 timer forsinket. Også manglede alle hjørner og bordpladen var skåret forkert. Køkken skuffe indmad var forkert og dem der ikke var forkert manglede. vandhanen kunne ikke tilsluttes. Det mente Bessmann var vores fejl. De havde ikke fantasi til at montere to flex slanger. Emhætten er stadig ikke færdig. Bessmann roedede i tidsplanen. Pladen til opvaske maskinen kunne de ikke montere da der manglede et montage kit. Det tog fem uger! hvor man skulle stå på lågen for at den ikke klappede op.
De savede et stort hul i bunden af vores køkkenskab til vandhane koger. Først efter at vi udtrykkelig havde bedt om at det blev dækket kom der en plade i. Efter montering sad alle låger skævt. Det måtte de efterjustere.
Med ærlighed kommer man længst
Vi arbejder hver eneste dag på at gøre vore kunder tilfredse. Skulle der mod forventning opstå fejl, gør vi alt hvad der står i vor magt for at udbedre fejlen hurtigst muligt.
Kommentar: bessmann har ikke arbejdet hurtigt. Vi har været igang siden april og står nu med et køkken med graverende fejl
Vore dygtige medarbejdere hjælper gerne med gode råd og udarbejder alle nødvendige forslag.
Vi stopper først, når du er 100% tilfreds. Alle har krav på den optimale løsning.
Kommentar: Vi har oplevet det modsatte af dygtige medarbejdere. Den sælger vi har haft på her har ikke kunne håndtere så grundlæggende ting, som at måle op eller vende tilbage på en henvendelse.
Vore priser er gennemskuelige
Vore kunder får også en separat pris for køkken, montage og levering. Spørg roligt om alt- vi har intet at skjule
kommentar: Vi valgte bl.a. Besssmamm pga. der lovning ang. montering. Den opgave kunne de ikke løse! Bessmann har absolut et fokus der ligger inden betaling. Kontakt mig gerne på 2169 34 37 eller send mig en mail på olegraver@gmail.com Mv Ole graversen
Hej Bessmann Vil I sørge for at sende os en check på det vi aftalte I skulle refundere for seks uger siden for returnering af sidestykker til skuffer, som I efter tre aftaler ikke monterede. Samtidig vil vi gerne have et konkret svar på det forlig vi har lagt op til ang. færdiggørelse af vores køkken. Vi mangler stadig at få et køkken hvor højden passer, sokkler ikke er for smalle, så der er kik op under køkken elementet osv. Er der flere spørgsmål kan jeg kontaktes på 21 69 34 37 eller olegraver @mail.com Mv Ole Graversen
Uden at vide for meget om Bessmann køkken, så ville jeg da undersøge om de var medlem af KAF (køkkenankeforeningen).
Der burde du kunne klage din sag.
Som de selv skriver ret kækt, så er det ikke muligt at gøre alle kunder tilfredse – MEN: det tyder jo lidt på at der er begået lidt rigelige fejl ved dig, så mon dog ikke det var meget klogt én gang for alle at få Bessmann til at optræde som den leverandør de påstår de er – omvendt så kan jeg nemt følge dig som kunde der er dybt frustreret over en så elendig behandling.
End ikke en simpel klage i et Bilka varehus kan gå så galt.
Held og lykke med med at få styr på tingene.
Hej Tak for dit råd. Det vil jeg se på. Samtidig med, at jeg køre videre af de andre kanaler. I denne her sag har der været så gennemgående svigt og fejl både af materialemæssig karakter samt på kunde håndterings siden, at det ikke skulle kunne lade sig gøre. Jeg absolut besluttet på ikke, at slippe denne sag før Bessmann på den ene eller anden måde har taget sit ansvar.
Mv. Ole Graversen olegraver@gmail.com 21 69 34 37
Har stadig ikke hørt fra Bessmann. Igen er de ikke vendt tilbage for at følge op på aftaler vi har indgået. Sendte en mail til Karsten Bessmann forleden, har intet svar fået. Samtidig er jeg blokeret på deres Facebook side. Altsammen meget smukt og vidner om både høj faglighed og evne til at kommunikere med kunderne også når de ikke er tilfredse -) Også har vi netop observeret, at både plade på opvasker og skuffe laminat på skuffen til højre for opvasker er begyndt at ‘boble op’ dvs. laminaten slipper pladen. Jeg betalte et køkken til tiden der skulle være af højeste kvalitet? Mv Ole Graversen 21 69 34 37 olegraver@gmail.com
Synes lige jeg er nød til at kommenterer på det her!
Nu har min mand og jeg efterhånden lavet en del huse og har hver gang brugt Bessmann køkkener og har ALDRIG haft en dårlig oplevelse eller resultat. Du må godt nok have været uheldig, den oplevelse du beskriver ligger langt fra min verden.
Hej Tak for dit indlæg. Det undre mig også meget. Vi fik faktisk Bessmann anbefalet af venner. Derfor hoppede vi på. Det ændre dog ikke det faktum, at alt her kikset! og at vi stadig ikke har et køkken der er færdigt, som aftalt! Bessmann håndtere åbenbart bedst den del af kommunikationen der understøtter processer der køre for dem. I det øjeblik det kiksede for dem, var de væk. Vi har oplevet, at Bessmann har været meget optaget af egen selvtilstrækkelighed, at de ganske enkelt ikke kunne se, at en kunde ikke syntes de levede op til det lovede. Bessmann har en klar interesse i at hænge os ud som umulige kunder. det kan jeg godt forstå. Min kone var idag hos Bessmann for at spørge til hvordan det stod til med en aftale vi lavede for syv uger siden om, at Lars (sælger) skulle refundere nogle penge, efter aftale. dette var han måløs over?!!! Trods det at sælgeren klart har tilkendegivet ‘alt der her kunne gå galt er gået galt’ Vil de intet ansvar tage.
I er meget velkommen til at kontakte os. En usikkerhed, som denne er ikke god at have, som kunde eller kommende køkkenkøber. I må også meget gerne komme og se vores køkken og høre vores historie. Vi giver gerne kaffe. Kaffe maskinen virker. Den har jeg selv monteret -) Mv Ole Graversen 21 69 34 37 olegraver@mail.com
Det ser ikke ud til at Bessmann køkkener er medlem ved KAF, så der er måske en årsag til dette? Uanset er det groteks at en sag som din ender her som debat istedet for at Bessmann forsøger at løse problemerne i samarbejde med dig.
Alle kan og begår fejl – men alle må også være interesseret i at løse dine problemer og de ting som sælger har lovet ellers vil denne her tråd fortsætte i årevis som en anden tråd man kan læse om Vordingborg køkken.
Der er ingen der har interesse i at spilde tid og energi på at fortsætte med ord uden handling.
Gør det meget kort og klart overfor Bessmann at du har stor interesse i at de nu en gang for alle løser din sag, så den gode anbefaling du har fået også ender med en god oplevelse.
Hej Med dig! Tak for dit svar. Syntes det er meget konstruktivt. jeg har inviteret ejeren af Bessmann, Karsten Bessmann hjem til besigtigelse af mit køkken. Han har ikke svaret! Sagen her er kørt af sporet da vi løbende er blevet syltet. Normalt er vi en både rummelig og rolig familie men her føler vi os ramt. Kunne sådan ønske mig at Bessmann konkret svare på de spørgsmål vi løbende har stillet. Eksvis. Hvorfor tager det seks uger at vende tilbage med en sokkel ? Hvorfor tager det syv uger at få svar på en bund prop til en vask, der ikke var med ved levering? Hvorfor blev alt indmad i køkkenet leveret i lys bøg når det var bestilt i mørk træ. Hvorfor sidder vores emhætte skæv og jeg kunne blive ved. Egentlig havde jeg besluttet mig for at bruge min advokat. Som Karsten Bessmann skrev ‘ du kan jo få lavet syn og skøn’ Men jeg vil egentlig hellere køre en helt åben proces på nettet og på facebook. Samtidig har jeg et ret godt forgrenet netværk hvor sådanne oplevelser siver fint ud. Forøvrigt lovede Bessmann (Lars) igår at han ville overføre penge for de skuffe sider der ikke er monteret efter tre aftaler. det var d. 1. nov han lovede at vi ville have pengene inden for en uge dvs. d. 8. nov. Vi venter spændt. Kommer pengene er vi et skridt på vejen. Vi har lagt op til et forlig på 17000,- Køkkenet kostede 117000,- dvs. 10% beder vi om at få refunderet (kan trækkes fra det vi får for skuffe siderne) Det er så det beløb vi kan bruge på at tage køkkenet ned igen, lavet nye sokler, justere emhætten og lavet tilsætning færdig. tilpasset bordblade højden så den passer til vindues karm, som aftalt, skåret pladen til på opvaskeren da den er for høj. Så der vist ikke mange kroner tilbage når vi har fået en håndværker til at lave det. Fortsat en god dag. Mv ole Graversen olegraver@gmail.com 21 693437
hej Ole
har selv fået monteret et bessmann køkken for 3 år siden hvor der er dukket flere montering fejl op i løbende – har sendt mail til Karsten ca 10 gange med billeder og ringet ligeså mange gange men ikke engang et svar kan man få –
ignorerer mig bare fuldstændig så må nok indrømme at jeg har købt mit sidste køkken hos dem og jeg arbejder tilfældigvis i en flisebutik hvor der er mange kunder der forespørger om køkken og lign , nu er det ihvertfald slut med at anbefale bessmann
mvh
en skuffet bessmann kunde
VI HAR DET FLOTTESTE KØKKEN, VI OVERHOVEDET KAN FORESTILLE OS!!!!
Ingen tvivl om at Bessmans køkkener er rigtig god kvalitet, og prisen er bestemt fin, samenlignet med andre danske kvalitets køkkener.
Vi har fået tilbud fra 3 andre firmaer, og har været ude at se på rigtig meget.
Den service og den vejledning vi har fået hos Bessmann køkkener, er vi meget tilfredse med. Thomas som har tegnet vores køkken har været meget kreativ og har formået at finde de helt rigtige løsninger til os.
Monteringen af køkkenet blev udført rigtig fint, der var et par leveringsfejl og mangler, men det blev hurtigt og smertefrit udbedret.
Der var bla. lidt bøvl med vores hårde hvidevarer, men Siemens har samarbejdet på alle måder, med fantastisk kundeservice.
Bessmann køkkener har VORES BEDSTE ANBEFALINGER.
I er velkommen til at ringe, hvis i har spørgsmål. 28972513
Mvh Per og Minna
Fin beskrivelse fra tilfredse kunder – men hjælper jo ikke dem der bliver ladt i stikken gang på gang – interessant tråd at følge her og ved Vordingborg Køkken – der kommer sjovt nok en del positive kunder såsnart der er utilfredse kunder…………tankevækkende, hvorfor sidder tilfredse Bessmann kunder og læser en sådan tråd mon eller er alle positive kommenterer mon Bessmann kunder eller??? blot en tanke – det er ikek svært at læse mellem linierne…….:-)
Uanset ser det altid ‘sjovt’ ud at nogen kunder straks skriver om deres perfekte køkken og ikke sætter sig ind i, at der er ret mange der ikke bliver hjulpet.
Eksempelvis kan man jo konstatere at Bessmann åbenbart ikke kan optages i KAF………ak ja
Hej Vi har lukket aftalen med Bessmann. Af den ene grund at de er gået konkurs. Dette oplyste Ejeren Karsten Bessmann mig om i en mail. Hvis det skulle vise sig ikke at være tilfældet alligevel åbner jeg selvfølgelig sagen igen. Vi måtte give afkald på væsentlige krav og leve med køkkenet som det er og selv betale for at få udbedret resten. Men nu vil jeg da lige undersøge den konkurs begæring. For en sikkerheds skyld.
Har du fået undersøgt sagen vedr. Deres konkurs nærmere? Har lige besøgt deres hjemmeside og syntes da ikke, at der er så meget konkurs over dem? Overvejer iøvrigt at købe et Nolte køkken af dem men må da indrømme, at denne tråd skræmmer os en hel del. Selvfølgelig vil der altid findes både tilfredse og utilfredse kunder men der er vel også grænser.
det eneste jeg ved er at karsten bessman er ude af firmaet og nogle af de ansatte prøver at køre firmaet videre – jeg er en af dem der længere oppe klager over bessman fordi jeg også havde et par klager men aldrig hørte fra dem men jeg er siden blevet ringet op af de ‘nye’ ejere og de løste mine få problemer til min fulde tilfredshed så jeg kan kun anbefale dem og håber de klarer det fremover da de har nogle virkelige dejlige køkkener til konkurence dygtige priser 🙂
mvh
Hanse – Kolding
Vi har i starten af 2013 købt køkken hos Bessmann i Fredericia. Vi har kun stor ros tilovers for Lars hos Bessmann, lige fra første møde blev vi mødt at top betjening og vejledning – alle aftaler holdt til punkt og prikke. Vi valgte også at Bessmann stod for montering – også her levede alt op til vores høje forventninger. Vi er super glade for vores nye køkken og kan kun varmt anbefale andre at handle hos Bessmann…..igen ubehagelige overraskelser, ingen problemer hvis noget lige skulle rettes til – en helt igennem god oplevelse.
Hanne M.
Har bestilt og betalt ny køkken i januar 2017-til i dag juni 2017 køkkenet er ikke færdig. Center i København lægger skylden hele tid på fabrikken, og transport vandskelighed o.s.v og s.v. Meget useriøst og yderst kunde fjernet holdning. Advarer mod at handler med dette firma. Jerzy